Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Czemiernikach

Logo - Urząd Miejski w Czemiernikach

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Stanowisko ds. księgowości podatkowej
Adres komórki

ul. Zamkowa 9, 21-306 Czemierniki

Telefon
833-068-245
Fax
833-068-258
Email


Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. księgowości podatkowej
Godziny przyjęć i nr pokoju:

od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00,

parter, pokój nr 4

Obowiązki:

Do zadań stanowiska ds. księgowości podatkowej należy w szczególności:
1) pobór zobowiązań w zakresie:
a) podatku rolnego i leśnego od osób fizycznych i prawnych,
b) podatku od nieruchomości od osób fizycznych i prawnych;
2) wypisywanie pokwitowań wpłat na kwitariuszu przychodowym K-103, w tym: wyliczanie kwoty zaległości, wpłaty bieżącej, odsetek i kosztów upomnienia;
3) księgowanie przypisów, odpisów oraz wpłat należności podatkowych w zakresie podatków i opłat pobieranych od osób fizycznych i podatków należnych od osób prawnych według kontrahentów;
4) księgowanie wpłat z zakresu łącznego zobowiązania podatkowego według kontrahentów;
5) rozliczanie sołtysów z inkasa zobowiązań podatkowych;
6) naliczanie wysokości inkasa dla sołtysów;
7) naliczanie wysokości inkasa za zebraną opłatę targową;
8) prowadzenie kwitariusza przychodowego;
9) rozliczanie i kontrola inkasenta opłaty targowej i naliczanie wynagrodzenia za inkaso;
10) księgowanie wpłat z kwitariuszy przychodowych dostarczonych przez sołtysów;
11) aktualizowanie rat podatków do zapłaty;
12) prowadzenie egzekucji zaległości podatkowych – sporządzanie upomnień oraz tytułów wykonawczych;
13) bieżąca współpraca z komornikami skarbowymi i sądowymi w zakresie prowadzonych postępowań egzekucyjnych;
14) prowadzenie ewidencji księgowej czynszów za lokale mieszkalne i użytkowe oraz grunty Gminy Czemierniki;
15) sporządzanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat;
16) utworzenie i stała aktualizacja bazy danych rejestru gminnego wszystkich właścicieli nieruchomości objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi.
17) systematyczne gromadzenie i aktualizacja deklaracji w sprawie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
18) tworzenie raportów i zestawień zbiorczych z danych w ewidencji opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
19) dokonywanie czynności sprawdzających mających na celu:
a) sprawdzanie terminowości składania deklaracji w sprawie wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
b) stwierdzanie pod względem rachunkowym poprawności składanych deklaracji;
20) przygotowywanie decyzji ustalającej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości, co do danych zawartych w deklaracji;
21) wykonywanie następujących czynności w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
a) prowadzenie księgowości analitycznej;
b) prowadzenie przypisów i odpisów,
c) ewidencja wpłat i zwrotów,
d) zaliczanie nadpłat na poczet bieżących lub zaległych należności lub ich zwrot;
22) kontrola terminowości wpłat;
23) określanie wysokości zaległości i stwierdzanie nadpłaty;
24) przygotowywanie decyzji dotyczących umarzania zaległości w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
25) rozliczanie inkasentów opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
26) ustalenie na podstawie ewidencji księgowej danych potrzebnych do wydawania zaświadczeń o niezaleganiu lub stwierdzających stan zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
27) naliczanie odpisu dla Izb Rolniczych;
28) sporządzanie wniosków do sądów w sprawach podatkowych w szczególności:
a) wyjawienia majątku przez dłużników,
b) ustalenia następców prawnych nieruchomości,
c) nadania sądowych klauzul wykonalności tytułom wykonawczym,
d) ustanowienia hipoteki przymusowej nieruchomości.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Kozak Waldemar
Data wytworzenia informacji:
2021-08-12
Osoba wprowadzająca informację:
Kozak Waldemar
Dodano do BIP dnia:
2021-08-12