Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Czemiernikach

Logo - Urząd Miejski w Czemiernikach

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Stanowisko ds. podatków i opłat - kierownik referatu
Kierownik
Adres komórki

ul. Zamkowa 9, 21-306 Czemierniki

Telefon
833-068-244
Fax
833-068-258
Email

Informacje dodatkowe

Kierownik referatu


Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. podatków i opłat
Godziny przyjęć i nr pokoju:

od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00,

parter, pokój nr 4

Obowiązki:

Do zadań stanowiska ds. podatków i opłat należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw z zakresu wymiaru podatków lokalnych od osób fizycznych, osób prawnych i jednostek nieposiadających osobowości prawnej:
a) podatku od nieruchomości,
b) podatku rolnego,
c) podatku leśnego;
2) dokonywanie wymiaru i wystawianie decyzji w sprawie łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości;
3) prowadzenie rejestrów wymiarowych podatków;
4) dokonywanie przypisów i odpisów w rejestrze zobowiązania pieniężnego oraz ich uzgadnianie z księgowością podatkową;
5) dokonywanie wymiaru i korekt podatków w ciągu roku podatkowego zgodnie z powstaniem lub wygaśnięciem obowiązku podatkowego;
6) prowadzenie ewidencji osób fizycznych i prawnych;
7) kontrola poprawności składanych informacji i deklaracji podatkowych stanowiących podstawę do ustalenia wysokości zobowiązania podatkowego osób fizycznych i osób prawnych;
8) weryfikowanie danych i wprowadzanie zmian geodezyjnych na kontach podatników na podstawie prowadzonego przez Starostwo Powiatowe w Radzyniu Podlaskim rejestru gruntów i budynków;
9) naliczanie obligatoryjnych ulg w podatkach i stosowanie zwolnień oraz przygotowywanie decyzji w tym zakresie;
10) gromadzenie dokumentów w sprawach umorzeń i odroczeń należności podatkowych w tym: przyjmowanie, rejestrowanie i przekazywanie dokumentów do rozpatrzenia Burmistrzowi oraz przygotowywanie decyzji w tym zakresie;
11) wyliczanie skutków finansowych z tytułu udzielonych ulg ustawowych, zaniechań poboru podatków oraz skutków obniżenia maksymalnych stawek podatków przez Radę w zakresie podatków od nieruchomości, rolnego i leśnego oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie;
12) przeprowadzanie kontroli podatkowych;
13) przygotowywanie materiałów do projektu budżetu w zakresie planowanych dochodów z tytułu podatków i opłat;
14) prowadzenie spraw z zakresu pomocy de minimis i pomocy publicznej w podatkach i opłatach lokalnych, a w szczególności:
a) weryfikacja wniosków składanych przez podatników,
b) prowadzenie postępowań i przygotowywanie decyzji w sprawie pomocy de minimis i pomocy publicznej,
c) wydawanie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy publicznej;
d) sporządzanie wykazu podatników, którym udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożeń na raty w kwocie przewyższającej łącznie kwotę 500,00zł;
15) dokonywanie wymiaru podatków na podstawie zawartych umów najmu z osobami fizycznymi oraz osobami prawnymi;
16) prowadzenie spraw związanych z potwierdzaniem umów dzierżawy, o których mowa w przepisach o ubezpieczeniu społecznym rolników.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Kozak Waldemar
Data wytworzenia informacji:
2021-08-12
Osoba wprowadzająca informację:
Kozak Waldemar
Dodano do BIP dnia:
2021-08-12