Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Czemiernikach

Logo - Urząd Miejski w Czemiernikach

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Stanowisko ds. finansów oświaty
Adres komórki

ul. Zamkowa 9, 21-306 Czemierniki

Telefon
833-068-246
Fax
833-068-258
Email


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. finansów oświaty
Godziny przyjęć i nr pokoju:

od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00,

parter, pokój nr 5

Obowiązki:

Do zadań stanowiska ds. finansów oświaty należy w szczególności:
1) prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej i analitycznej zawierającej rejestrację operacji finansowych szkół;
2) prowadzenie ewidencji rzeczowych składników majątkowych szkół;
3) rozliczanie inwentaryzacji szkół;
4) wykonywanie budżetów szkół;
5) prowadzenie analiz dochodów i wydatków szkół;
6) sporządzanie sprawozdań z realizacji dochodów i wydatków budżetowych, sporządzanie bilansu, rachunku zysków i strat, zmian w funduszu oraz miesięcznych sprawozdań o dochodach, wydatkach, zobowiązaniach i należnościach szkół;
7) sporządzanie wydruków ksiąg rachunkowych, kart wydatków, rejestru dochodów, zestawienia obrotów i sald szkół;
8) przygotowywanie dokumentów księgowych do zapłaty poprzez sprawdzenie i akceptację pod względem formalno- rachunkowym, uzyskiwanie akceptacji od upoważnionych osób pod względem merytorycznym w szkołach;
9) sporządzanie i akceptowanie przelewów do wypłaty szkół;
10) rozliczanie dotacji otrzymywanych przez szkoły na zdania zlecone z zakresu oświaty;
11) korespondencja z Kuratorium Oświaty w sprawie dotacji na zadania zlecone;
12) prowadzenie dokumentacji PFRON, miesięczne i roczne deklaracje dla jednostek oświatowych;
13) sporządzanie zaangażowania wydatków szkół;
14) sporządzanie sprawozdań GUS, sprawozdania o zamówieniach publicznych szkół;
15) sporządzanie zestawienia informacji o zakresie korzystania ze środowiska oraz wysokości należnych opłat dla jednostek oświatowych;
16) wyliczanie podstawowej kwoty dotacji dla przedszkoli prowadzonych przez Gminę Czemierniki;
17) prowadzenie dokumentacji związanej z obowiązkiem refundacji kosztów wychowania przedszkolnego dzieci będących mieszkańcami innych gmin niż gmina Czemierniki, a uczęszczających do Gminnego Publicznego Przedszkola w Czemiernikach (wystawianie not obciążeniowych; wyliczanie kwoty refundacji oraz jej aktualizacja);
18) wyliczanie cen energii cieplnej zużywanej na ogrzewanie mieszkań podłączonych do ogrzewania z kotłowni znajdującej się w szkole. Sporządzanie umów dla właścicieli mieszkań i domu podłączonych do kotłowni w szkole. Wystawianie faktur, prowadzenie imiennej ewidencji księgowej dla poszczególnych właścicieli lokali w ciągu roku;
19) weryfikacja składek na ubezpieczenie społeczne pracowników szkół;
20) weryfikacja podatków pracowników i zleceniobiorców;
21) sporządzanie projektów planów finansowych szkół;
22) opracowywanie projektów budżetów szkół;
23) wystawianie faktur dotyczących sprzedaży usług opodatkowanych podatkiem VAT w jednostkach oświatowych;
24) sporządzanie w obowiązujących terminach deklaracji VAT cząstkowych jednostek oświatowych;
25) sporządzanie w obowiązujących terminach deklaracji VAT zbiorczej i przesyłanie w formie elektronicznej do właściwego Urzędu Skarbowego;
26) sporządzanie w obowiązujących terminach zbiorczego jednolitego pliku kontrolnego i przesyłanie w formie elektronicznej do właściwego Urzędu Skarbowego;
27) naliczanie funduszu świadczeń socjalnych dla jednostek oświatowych;
28) prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej funduszu świadczeń socjalnych z podziałem na poszczególne jednostki oświatowe;
29) prowadzenie dokumentacji Pracowniczej Kasy Zapomogowo - Pożyczkowej przy Szkole Podstawowej w Czemiernikach: prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej i analitycznej (imiennej), przegotowywanie i akceptacja przelewów, przygotowywanie sprawozdania rocznego i protokołu kasy, weryfikacja sald.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Kozak Waldemar
Data wytworzenia informacji:
2021-08-12
Osoba wprowadzająca informację:
Kozak Waldemar
Dodano do BIP dnia:
2021-08-12