Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Czemiernikach

Logo - Urząd Miejski w Czemiernikach

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Stanowisko ds. organizacji oświaty
Adres komórki

ul. Zamkowa 9, 21-306 Czemierniki

Telefon
833-068-247
Fax
833-068-258
Email


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stanowisko ds. organizacji oświaty
Godziny przyjęć i nr pokoju:

od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00,

parter, pokój nr 5

Obowiązki:

Do zadań stanowiska ds. organizacji oświaty należy w szczególności:
1) organizacja konkursów na stanowiska dyrektorów placówek oświatowych;
2) sporządzanie dla Burmistrza opinii dotyczących wniosków kuratora oświaty w sprawie odwołania dyrektora szkoły;
3) opracowywanie projektów planu sieci szkół podstawowych oraz granic ich obwodów;
4) wykonywanie zadań z zakresu spełniania obowiązku szkolnego przez młodzież w wieku 16-18 lat;
5) prowadzenie postępowań w sprawach o uzyskanie dofinansowania ze źródeł zewnętrznych do kosztów kształcenia i rehabilitacji uczniów niepełnosprawnych;
6) przygotowanie projektów uchwał Rady w sprawach dotyczących oświaty;
7) prowadzenie umów o pracę, umów zlecenia i o dzieło nauczycieli i pracowników obsługi szkół;
8) sporządzanie dokumentów dotyczących kwoty i okresu na jaki przyznano dodatek motywacyjny dla dyrektorów szkół i nauczycieli;
9) sporządzanie list płac na podstawie umów o pracę, umów zlecenia i o dzieło dla pracowników jednostek oświatowych;
10) naliczanie składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne i zaliczek na podatek;
11) sporządzanie przelewów z tytułu wynagrodzeń, przelewów do ZUS i z tytułu podatku od osób fizycznych;
12) zgłaszanie i wyrejestrowywanie pracowników i członków ich rodzin do ubezpieczenie społecznego i zdrowotnego;
13) sporządzanie deklaracji rozliczeniowych i imiennych do ZUS;
14) naliczanie zasiłków macierzyńskich i chorobowych, prowadzenie kart wypłat tych zasiłków;
15) wystawianie do ZUS informacji w sprawie wypłaty zasiłków;
16) sporządzanie dokumentów rozliczeniowych ZUS i odprowadzanie składek do ZUS;
17) naliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych i odprowadzanie podatku do Urzędu Skarbowego;
18) sporządzanie deklaracji rocznych PIT;
19) przyjmowanie oświadczeń od osób dojeżdżających do pracy i stosowanie ulg;
20) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem grupowym pracowników i obsługa w zakresie wypłacanych świadczeń;
21) prowadzenie kart wynagrodzeń;
22) wypisywanie zaświadczeń dotyczących wysokości wynagrodzenia;
23) sporządzanie zaświadczeń do celów emerytalno-rentowych;
24) sporządzanie świadectw pracy;
25) sporządzanie sprawozdania o średnich wynagrodzeniach nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego;
26) przygotowywanie kalkulacji płac do budżetu;
27) sporządzanie sprawozdań statystycznych z zakresu zatrudnienia i wynagrodzenia;
28) sporządzanie sprawozdań resortowych z zakresu zatrudnienia i stopnia awansu zawodowego nauczycieli;
29) organizacja dowozu dzieci i młodzieży do szkół i placówek oświatowych;
30) prowadzenie spraw i dokumentacji związanej z zakładaniem, przekształcaniem i likwidowaniem placówek oświatowych;
31) prowadzenie ewidencji szkół i placówek;
32) obsługa Systemu Informacji Oświatowej oraz sporządzanie sprawozdań SIO;
33) przygotowywanie danych do celów naliczenia subwencji oświatowej,
34) analiza przedkładanych przez dyrektorów placówek oświatowych arkuszy organizacyjnych;
35) bieżąca współpraca z dyrektorami placówek oświatowych;
36) współpraca z organem nadzoru pedagogicznego oraz związkami zawodowymi;
37) prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli;
38) przyjmowanie wniosków dotyczących rejestracji żłobków i klubów dziecięcych;
39) prowadzenie rejestru żłobków, klubów dziecięcych;
40) wykonywanie czynności związanych z wyborem dziennych opiekunów oraz zawieraniem z nimi umów;
41) prowadzenie wykazu dziennych opiekunów;
42) przyjmowanie wniosków od pracodawców zatrudniających młodocianych pracowników;
43) przygotowywanie decyzji w sprawie dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników;
44) obsługa aplikacji SHRIMP - Systemu Harmonogramowania, Rejestracji i Monitorowania Pomocy Publicznej w zakresie udzielonej pomocy publicznej de minimis;
45) sporządzanie wniosków o przekazanie środków Funduszu Pracy na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników
46) sporządzanie rozliczeń środków Funduszu Pracy przekazanych przez Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie przeznaczonych na dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników;
47) przyjmowanie wniosków o bezpłatny dowóz dzieci niepełnosprawnych;
48) sporządzanie decyzji w sprawie bezpłatnego dowozu dzieci niepełnosprawnych;
49) prowadzenie całokształtu spraw związanych z przyznawaniem stypendiów szkolnych, sportowych i specjalnych;
50) prowadzenie dokumentacji udzielania i spłaty pożyczek z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych pracowników Zespołu Szkół w Czemiernikach;
51) przygotowywanie umów w zakresie udzielonych pożyczek mieszkaniowych, naliczanie odsetek, prowadzenie imiennej ewidencji analitycznej w zakresie wypłaty pożyczek i dokonywanych spłat ratalnych rozliczanie wpłat gotówkowych za obiady w stołówce szkolnej i czesne za przedszkole;
52) rozliczanie wpłat gotówkowych za wyżywienie i pobyt dzieci w przedszkolu powyżej 5 godzin dziennie;
53) bieżąca współpraca z komornikami sądowymi:
a) sporządzanie pism do komorników sądowych,
b) naliczanie potrąceń komorniczych,
c) sporządzanie przelewów potrąceń komorniczych.
54) prowadzenie spraw związanych z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Kozak Waldemar
Data wytworzenia informacji:
2021-08-12
Osoba wprowadzająca informację:
Kozak Waldemar
Dodano do BIP dnia:
2021-08-12