Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Czemiernikach

Logo - Urząd Miejski w Czemiernikach

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Stanowisko ds. płac i obsługi kasowej
Adres komórki

ul. Zamkowa 9, 21-306 Czemierniki

Telefon
833-068-243
Fax
833-068-258
Email


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stanowisko ds. płac i obsługi kasowej
Godziny przyjęć i nr pokoju:

od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00

parter, pokój nr 3

Uwaga:

kasa Urzędu czynna od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 13.30.

Obowiązki:

Do zadań stanowiska ds. płac i obsługi kasowej należy w szczególności:
1) podejmowanie książeczek czekowych z banku i ewidencjonowanie ich w księdze druków ścisłego zarachowania;
2) przygotowanie czeków i podejmowanie gotówki z rachunków bankowych;
3) wydawanie druków ścisłego zarachowania oraz ich ewidencjonowanie w księdze druków ścisłego zarachowania;
4) zabezpieczenie i prawidłowa gospodarka drukami ścisłego zarachowania;
5) przyjmowanie gotówki z wpłat i rozliczeń dokonywanych w Urzędzie na podstawie dowodów wpłat;
6) odprowadzanie na właściwe rachunki bankowe gotówki przyjętej do kasy;
7) dokonywanie wypłat z kasy na podstawie kompletnych dokumentów zadekretowanych i podpisanych przez kierownika jednostki i głównego księgowego lub osoby upoważnione do podpisu;
8) podejmowanie gotówki z banku i wypłacanie innych należności pracownikom Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy oraz wynagrodzenia pracownikom zatrudnionym w ramach innych rodzajów umów – na podstawie list płac lub innych dokumentów zatwierdzonych do wypłaty;
9) dokumentowanie operacji kasowych prawidłowo sporządzonymi dowodami przychodów i rozchodów;
10) przechowywanie gotówki;
11) przestrzeganie przepisów w zakresie ochrony wartości pieniężnych w czasie transportu;
12) przestrzeganie ustalonego limitu pogotowia kasowego;
13) codzienne uzgadnianie stanu kasy;
14) sporządzanie raportów kasowych;
15) prowadzenie obsługi kasowej Zespołu Szkół w Czemiernikach oraz Gminnej Biblioteki Publicznej w Czemiernikach;
16) sporządzanie raportów kasowych dla obsługiwanych jednostek;
17) dostarczanie dokumentów z banku;
18) sporządzanie przelewów do rachunków;
19) prowadzenie kwitariusza przychodowego i rozliczanie kwitariuszy przychodowych prowadzonych przez innych pracowników Urzędu;
20) naliczanie funduszu świadczeń socjalnych dla Urzędu i Gminnej Biblioteki Publicznej;
21) prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej funduszu świadczeń socjalnych;
22) prowadzenie imiennych kartotek w zakresie przyznanych świadczeń dla pracowników;
23) sporządzanie list wypłat przyznanych świadczeń z ZFŚS;
24) przygotowywanie umów w zakresie udzielonych pożyczek mieszkaniowych, naliczanie odsetek, prowadzenie imiennej ewidencji analitycznej w zakresie wypłaty pożyczek i dokonywanych spłat ratalnych;
25) sporządzanie list płac na podstawie umów o pracę, umów zlecenia i o dzieło dla pracowników Urzędu;
26) sporządzanie list wypłat dla członków Gminnej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
27) naliczanie ryczałtów dla pracowników korzystających z prywatnego samochodu do celów służbowych;
28) sporządzanie listy wypłat diet dla radnych i sołtysów;
29) sporządzanie listy wypłat inkasa dla sołtysów;
30) sporządzanie przelewów z tytułu wynagrodzeń, przelewów do ZUS i z tytułu podatku od osób fizycznych;
31) rozliczanie z Urzędem Skarbowym naliczonego podatku od osób fizycznych;
32) zgłaszanie i wyrejestrowywanie pracowników do ubezpieczenie społecznego i zdrowotnego;
33) sporządzanie deklaracji rozliczeniowych i imiennych do ZUS;
34) naliczanie zasiłków macierzyńskich i chorobowych, prowadzenie kart wypłat tych zasiłków;
35) wystawianie do ZUS informacji w sprawie wypłaty zasiłków;
36) sporządzanie dokumentów rozliczeniowych ZUS i odprowadzanie składek do ZUS;
37) naliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych i odprowadzanie podatku do US;
38) sporządzanie deklaracji rocznych PIT;
39) prowadzenie spraw związanych z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych tj. sporządzanie deklaracji i odprowadzanie składek;
40) przyjmowanie oświadczeń od osób dojeżdżających do pracy i stosowanie ulg;
41) prowadzenie kart wynagrodzeń;
42) wypisywanie zaświadczeń dotyczących wysokości wynagrodzenia;
43) sporządzanie zaświadczeń do celów emerytalno-rentowych;
44) przygotowywanie kalkulacji płac do budżetu;
45) sporządzanie sprawozdań z zakresu wynagrodzeń;
46) rozliczanie kwitariuszy dotyczących wpłat za wyżywienie w stołówkach szkolnych Gminy;
47) sporządzanie wniosków do Powiatowego Urzędu Pracy o częściową refundację kosztów poniesionych w związku z zatrudnieniem osób bezrobotnych;
48) wypisywanie pokwitowań wpłat na kwitariuszu przychodowym K-103, w tym: wyliczanie kwoty zaległości, wpłaty bieżącej, odsetek i kosztów upomnienia;
49) przyjmowanie wpłat, w tym wyliczanie kwoty zaległości, wpłaty bieżącej, odsetek i kosztów upomnienia oraz księgowanie analityczne tych wpłat, w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
50) prowadzenie spraw związanych z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Kozak Waldemar
Data wytworzenia informacji:
2021-08-12
Osoba wprowadzająca informację:
Kozak Waldemar
Dodano do BIP dnia:
2021-08-12