Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Czemiernikach

Logo - Urząd Miejski w Czemiernikach

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Stanowisko ds. księgowości i rozliczeń VAT
Adres komórki

ul. Zamkowa 9, 21-306 Czemierniki

Telefon
833-068-256
Fax
833-068-258
Email


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stanowisko ds. księgowości i rozliczeń VAT
Okres obejmowania stanowiska:
do 2024-02-29
Godziny przyjęć i nr pokoju:

od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00,

piętro, pokój nr 11

Obowiązki:

Do zadań stanowiska ds. księgowości i rozliczeń VAT należy w szczególności:
1) prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej i analitycznej dochodów i wydatków Urzędu Gminy, jako jednostki budżetowej;
2) prowadzenie ewidencji księgowej realizowanych projektów;
3) prowadzenie ewidencji księgowej VAT Urzędu Gminy i VAT;
4) centralizacja;
5) prowadzenie ewidencji księgowej funduszu sołeckiego poszczególnymi sołectwami;
6) sporządzanie planów finansowych jednostki;
7) sporządzanie materiałów informacyjnych wpływających na zmiany planu wydatków budżetowych jednostki;
8) sporządzanie częściowych i kompleksowych analiz wydatków budżetu gminy;
9) sporządzanie informacji o wysokości wydatków sołectw;
10) sporządzanie informacji o wysokości wydatków z zakresu profilaktyki przeciwdziałanie alkoholizmowi;
11) sporządzanie wydruków ksiąg rachunkowych i zestawienia obrotów i sald jednostki;
12) sporządzanie sprawozdań z realizacji wydatków zadań własnych, zleconych i porozumień, sporządzanie bilansu, rachunku zysków i strat, zmian funduszu jednostki;
13) sporządzanie sprawozdania opisowego półrocznego i rocznego z realizacji wydatków jednostki;
14) rozlicznie dotacji otrzymanych przez gminę za zadania zlecone;
15) weryfikacja należności i zobowiązań jednostki;
16) przygotowywanie dokumentów księgowych poprzez dekret operacji na wyciągach bankowych, fakturach i sporządzanie naliczeń;
17) opracowywanie materiałów planistycznych do projektu budżetu z zakresu wydatków;
18) rozlicznie inwestycji zrealizowanych – przejęcie na środki trwałe;
19) uzgadnianie funduszu inwestycyjnego, obrotowego i zasadniczego jednostki;
20) realizacja ustawy o funduszu sołeckim-sporządzanie informacji i sprawozdań do LUW;
21) sporządzanie zaangażowania wydatków roku bieżącego i okresów przyszłych wg zawartych umów i poniesionych wydatków i pozabilansowa ewidencja;
22) prowadzenie gwarancji ubezpieczeniowych i pozabilansowa ewidencja;
23) wystawianie faktur dotyczących sprzedaży usług opodatkowanych podatkiem VAT;
24) sporządzanie w obowiązujących terminach deklaracji VAT cząstkowej Urzędu Gminy;
25) sporządzanie w obowiązujących terminach deklaracji VAT zbiorczej i przesyłanie w formie elektronicznej do właściwego Urzędu Skarbowego;
26) sporządzanie w obowiązujących terminach jednolitego pliku kontrolnego i przesyłanie w formie elektronicznej do właściwego Urzędu Skarbowego;
27) wystawianie faktur na należności budżetowe gminy wynikające z zawartych umów i porozumień.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stanowisko ds. księgowości i rozliczeń VAT
Okres obejmowania stanowiska:
od 2024-03-01
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00

piętro, pokój nr 11

Obowiązki:

Do zadań stanowiska ds. księgowości i rozliczeń VAT należy w szczególności:
1) prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej i analitycznej dochodów i wydatków Urzędu Gminy jako jednostki budżetowej;
2) prowadzenie ewidencji księgowej realizowanych projektów;
3) prowadzenie ewidencji księgowej VAT;
4) prowadzenie ewidencji księgowej funduszu sołeckiego poszczególnymi sołectwami;
5) sporządzanie planów finansowych jednostki;
6) sporządzanie materiałów informacyjnych wpływających na zmiany planu wydatków budżetowych jednostki;
7) sporządzanie częściowych i kompleksowych analiz wydatków budżetu gminy;
8) sporządzanie informacji o wysokości wydatków sołectw;
9) sporządzanie informacji o wysokości wydatków z zakresu profilaktyki i przeciwdziałania alkoholizmowi;
10) sporządzanie wydruków ksiąg rachunkowych i zestawień obrotów i sald jednostki;
11) sporządzanie sprawozdań z realizacji wydatków na zadania własne, zlecone i wynikające z porozumień;
12) sporządzanie bilansu, rachunku zysków i strat, zmian funduszu jednostki;
13) sporządzanie rocznego sprawozdania opisowego z realizacji wydatków jednostki;
14) rozliczanie dotacji otrzymanych przez gminę na zadania zlecone;
15) weryfikacja należności i zobowiązań jednostki;
16) przygotowywanie dokumentów księgowych poprzez dekret operacji na wyciągach bankowych, fakturach i sporządzanie naliczeń;
17) opracowywanie materiałów planistycznych do projektu budżetu z zakresu wydatków;
18) rozliczanie inwestycji zrealizowanych – przyjęcie na środki trwałe;
19) uzgadnianie funduszu inwestycyjnego, obrotowego i zasadniczego jednostki;
20) miesięczne uzgadnianie należności wynikających z wystawionych faktur;
21) realizacja ustawy o funduszu sołeckim - sporządzanie informacji i sprawozdań do LUW;
22) sporządzanie zaangażowania wydatków roku bieżącego i okresów przyszłych wg zawartych umów i poniesionych wydatków oraz ich pozabilansowa ewidencja;
23) prowadzenie gwarancji ubezpieczeniowych i pozabilansowa ewidencja;
24) sporządzanie w obowiązujących terminach deklaracji VAT cząstkowej Urzędu Gminy;
25) sporządzanie w obowiązujących terminach deklaracji VAT zbiorczej;
26) sporządzanie w obowiązujących terminach jednolitego pliku kontrolnego i przesyłanie w formie elektronicznej do właściwego Urzędu Skarbowego;
27) prowadzenie ewidencji księgowej Gminnej Biblioteki Publicznej w Czemiernikach oraz sporządzanie sprawozdań finansowych w tym zakresie.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Kozak Waldemar
Data wytworzenia informacji:
2024-02-04
Osoba wprowadzająca informację:
Kozak Waldemar
Dodano do BIP dnia:
2021-08-12