Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Czemiernikach

Logo - Urząd Miejski w Czemiernikach

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Skarbnik Gminy - Kierownik Referatu ds. Finansów
Kierownik
Adres komórki

ul. Zamkowa 9, 21-306 Czemierniki

Telefon
833-068-257
Fax
833-068-258
Email


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Skarbnik Gminy
Okres obejmowania stanowiska:
od 2024-03-01
Godziny przyjęć i nr pokoju:

od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00

piętro, pokój nr 12

Obowiązki:

Do kompetencji i zadań Skarbnika Gminy (głównego księgowego budżetu) należy:
1) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości i gospodarki finansowej;
2) współdziałanie i koordynowanie prac związanych z opracowaniem projektu budżetu;
3) nadzorowanie i kontrolowanie prawidłowości realizacji budżetu gminy;
4) sporządzanie sprawozdawczości budżetowej;
5) zapewnienie prawidłowego i terminowego obiegu dokumentów księgowych;
6) sprawowanie nadzoru nad właściwym przebiegiem i rozliczeniem inwentaryzacji majątku gminy;
7) sprawowanie nadzoru nad obsługą zadłużenia gminy;
8) nadzór nad scentralizowanymi zasadami rozliczeń podatku VAT w gminie;
9) kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty;
10) pełnienie funkcji głównego księgowego dla jednostek obsługiwanych objętych wspólną obsługą finansową, administracyjną i organizacyjną;
11) kierowanie pracą referatu ds. finansów;
12) pomoc w ustalaniu zakresów czynności dla pracowników referatu;
13) koordynowanie zadań w referacie finansowym wynikających z zasad funkcjonowania kontroli zarządczej;
14) przeprowadzanie kontroli w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych gminy;
15) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków, a w szczególności wynikających z art. 54 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, w sprawie praw i obowiązków głównych księgowych jednostki sektora finansów publicznych;
16) opracowanie wewnętrznych przepisów dotyczących prawidłowego sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów finansowych;
17) sprawowanie kontroli i nadzoru nad sprawozdawczością finansową podległych jednostek organizacyjnych i pomocniczych Gminy;
18) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową i innymi instytucjami kontrolnymi oraz urzędami skarbowymi;
19) zapewnienie właściwego przebiegu procedur pozyskiwania środków z kredytów i pożyczek;
20) wnioskowanie do Burmistrza o uruchomienie kredytów i pożyczek;
21) nadzorowanie gospodarki środkami trwałymi;
22) nadzorowanie obsługi finansowej realizowanych inwestycji;
23) prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, polegająca zwłaszcza na organizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowaniu i kontroli dokumentów;
24) sporządzanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawach gospodarki budżetowej i finansowej gminy;
25) przygotowanie materiałów informacyjnych dla Rady Miejskiej i Komisji Rady dotyczących realizacji i zmian budżetu gminy;
26) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa, w tym wynikających z polecenia lub upoważnienia Burmistrza.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Skarbnik Gminy
Okres obejmowania stanowiska:
do 2024-02-28
Godziny przyjęć i nr pokoju:

od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00,

piętro, pokój nr 12

Obowiązki:

Do kompetencji i zadań Skarbnika Gminy (głównego księgowego budżetu) należy:
1) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości i gospodarki finansowej;
2) współdziałanie i koordynowanie prac związanych z opracowaniem projektu budżetu;
3) nadzorowanie i kontrolowanie prawidłowości realizacji budżetu gminy;
4) sporządzanie sprawozdawczości budżetowej;
5) zapewnienie prawidłowego i terminowego obiegu dokumentów księgowych;
6) sprawowanie nadzoru nad właściwym przebiegiem i rozliczeniem inwentaryzacji majątku gminy;
7) sprawowanie nadzoru nad obsługą zadłużenia gminy;
8) nadzór nad scentralizowanymi zasadami rozliczeń podatku VAT w gminie;
9) kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty;
10) pełnienie funkcji głównego księgowego dla jednostek obsługiwanych objętych wspólną obsługą finansową, administracyjną i organizacyjną;
11) kierowanie pracą referatu ds. finansów;
12) pomoc w ustalaniu zakresów czynności dla pracowników referatu;
13) koordynowanie zadań w referacie finansowym wynikających z zasad funkcjonowania kontroli zarządczej;
14) przeprowadzanie kontroli w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych gminy;
15) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków, a w szczególności wynikających z art. 54 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, w sprawie praw i obowiązków głównych księgowych jednostki sektora finansów publicznych;
16) opracowanie wewnętrznych przepisów dotyczących prawidłowego sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów finansowych;
17) sprawowanie kontroli i nadzoru nad sprawozdawczością finansową podległych jednostek organizacyjnych i pomocniczych Gminy;
18) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową i innymi instytucjami kontrolnymi oraz urzędami skarbowymi;
19) zapewnienie właściwego przebiegu procedur pozyskiwania środków z kredytów i pożyczek;
20) wnioskowanie do Burmistrza o uruchomienie kredytów i pożyczek;
21) nadzorowanie gospodarki środkami trwałymi;
22) nadzorowanie obsługi finansowej realizowanych inwestycji;
23) prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, polegająca zwłaszcza na organizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowaniu i kontroli dokumentów;
24) sporządzanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawach gospodarki budżetowej i finansowej gminy;
25) przygotowanie materiałów informacyjnych dla Rady Miejskiej i Komisji Rady dotyczących realizacji i zmian budżetu gminy;
26) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa, w tym wynikających z polecenia lub upoważnienia Burmistrza.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Kozak Waldemar
Data wytworzenia informacji:
2021-08-12
Osoba wprowadzająca informację:
Kozak Waldemar
Dodano do BIP dnia:
2021-08-12