Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Czemiernikach

Logo - Urząd Miejski w Czemiernikach

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Urząd Stanu Cywilnego
Adres komórki

ul. Zamkowa 9, 21-306 Czemierniki

Telefon
833-068-253
Fax
833-068-258
Email


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
Godziny przyjęć i nr pokoju:

od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00

piętro, pokój nr 8

Obowiązki:

Do zadań Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności: 
1) wykonywanie czynności przewidzianych w kodeksie rodzinnym i opiekuńczym, a w szczególności przyjmowanie oświadczeń o:
a) wstąpieniu w związek małżeński,
b) braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
c) wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
d) wstąpieniu w związek małżeński w wypadku grożącego niebezpieczeństwa,
e) powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
f) uznaniu ojcostwa,
g) nadaniu dziecku nazwiska;
2) wykonywanie czynności przewidzianych w ustawie prawo o aktach stanu cywilnego,
a w szczególności:
a) dokonywanie rejestracji urodzeń, małżeństw, zgonów oraz innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób w rejestrze stanu cywilnego,
b) dokonywanie zmian w aktach stanu cywilnego na podstawie orzeczeń sądów, decyzji administracyjnych, oświadczeń stron,
c) prowadzenie akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego,
d) zamieszczanie w aktach stanu cywilnego wzmianek dodatkowych i przypisków,
e) przyjmowanie i rejestrowanie oświadczeń w sprawach wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego,
f) wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą, stwierdzeniu braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, nieposiadaniu księgi stanu cywilnego,
g) wydawanie dokumentów z rejestru stanu cywilnego: odpisów zupełnych i odpisów skróconych aktów stanu cywilnego, zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby, zaświadczeń o stanie cywilnym,
h) wydawanie kopii dokumentów złożonych do akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego,
i) obsługa programu teleinformatycznego: Baza Usług Stanu Cywilnego (aplikacja Źródło),
j) dokonywanie zmian w aktach stanu cywilnego: sprostowanie, uzupełnienie, ustalenie treści aktu oraz odtworzenia aktu stanu cywilnego,
k) dokonywanie przeniesienia do rejestru stanu cywilnego w drodze transkrypcji zagranicznego dokumentu stanu cywilnego,
l) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński w lokalu USC oraz poza nim,
m) przygotowywanie wniosków do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej o nadanie Medalu za Długoletnie Pożycie Małżeńskie,
n) organizowanie uroczystości jubileuszu 50-lecia pożycia małżeńskiego,
o) przekazywanie do właściwego archiwum państwowego akt stanu cywilnego oraz akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego dla których upłynął ustawowy okres przechowywania,
p) współdziałanie z polskimi placówkami konsularnymi i dyplomatycznymi RP za granicą oraz
z placówkami państw obcych w Polsce w sprawach rejestracji stanu cywilnego,
r) przygotowywanie sprawozdań statystycznych z zakresu rejestracji stanu cywilnego do GUS,
s) występowanie o nadanie numeru PESEL w związku ze sporządzeniem aktu urodzenia,
t) wprowadzanie do rejestru PESEL zameldowania dziecka w związku ze sporządzeniem aktu urodzenia,
u) występowanie o zmianę numeru PESEL w przypadku sprostowania daty urodzenia lub zmiany płci,
w) usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL w zakresie danych wynikających z aktów stanu cywilnego,
y) wykonywanie czynności przewidzianych w ustawie o zmianie imienia i nazwiska;
3) Wykonywanie czynności z zakresu spraw obywatelskich, a w szczególności:
a) prowadzenie ewidencji ludności w Powszechnym Elektronicznym Systemie Ewidencji Ludności (rejestr PESEL) oraz w rejestrze mieszkańców,
b) przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych,
c) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o zameldowanie, wymeldowanie i uchylenie czynności materialno-technicznej,
d) wydawanie zaświadczeń z ewidencji ludności,
e) udostępnianie danych osobowych z rejestru PESEL, rejestru mieszkańców oraz rejestru dowodów osobistych,
f) obsługa rejestru PESEL (w tym realizowanie zleceń, usuwanie niezgodności),
g) prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców,
h) sporządzanie spisów wyborców oraz ich aktualizacja w wyborach i referendach,
i) sporządzanie wydruków dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu dla potrzeb oświaty,
j) przestrzeganie zapisów ustawy o ochronie danych osobowych,
k) wydawanie, wymiana i unieważnianie dowodów osobistych,
l) obsługa rejestru dowodów osobistych (RDO),
m) prowadzenie dokumentacji dowodowej w formie kopert dowodowych i ich archiwizacja,
n) udostępnianie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Kozak Waldemar
Data wytworzenia informacji:
2021-08-12
Osoba wprowadzająca informację:
Kozak Waldemar
Dodano do BIP dnia:
2021-08-12