Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Czemiernikach

Logo - Urząd Miejski w Czemiernikach

Informacje o osobie

powrót

Szczegółowe dane osoby

Imię i nazwisko
Aleksandra Chudek
Telefon
833068257
Stanowiska
Stanowisko ds. księgowości i rozliczeń VAT
Godziny przyjęć:

od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00,

piętro, pokój nr 11

Obowiązki:

Do zadań stanowiska ds. księgowości i rozliczeń VAT należy w szczególności:
1) prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej i analitycznej dochodów i wydatków Urzędu Gminy, jako jednostki budżetowej;
2) prowadzenie ewidencji księgowej realizowanych projektów;
3) prowadzenie ewidencji księgowej VAT Urzędu Gminy i VAT;
4) centralizacja;
5) prowadzenie ewidencji księgowej funduszu sołeckiego poszczególnymi sołectwami;
6) sporządzanie planów finansowych jednostki;
7) sporządzanie materiałów informacyjnych wpływających na zmiany planu wydatków budżetowych jednostki;
8) sporządzanie częściowych i kompleksowych analiz wydatków budżetu gminy;
9) sporządzanie informacji o wysokości wydatków sołectw;
10) sporządzanie informacji o wysokości wydatków z zakresu profilaktyki przeciwdziałanie alkoholizmowi;
11) sporządzanie wydruków ksiąg rachunkowych i zestawienia obrotów i sald jednostki;
12) sporządzanie sprawozdań z realizacji wydatków zadań własnych, zleconych i porozumień, sporządzanie bilansu, rachunku zysków i strat, zmian funduszu jednostki;
13) sporządzanie sprawozdania opisowego półrocznego i rocznego z realizacji wydatków jednostki;
14) rozlicznie dotacji otrzymanych przez gminę za zadania zlecone;
15) weryfikacja należności i zobowiązań jednostki;
16) przygotowywanie dokumentów księgowych poprzez dekret operacji na wyciągach bankowych, fakturach i sporządzanie naliczeń;
17) opracowywanie materiałów planistycznych do projektu budżetu z zakresu wydatków;
18) rozlicznie inwestycji zrealizowanych – przejęcie na środki trwałe;
19) uzgadnianie funduszu inwestycyjnego, obrotowego i zasadniczego jednostki;
20) realizacja ustawy o funduszu sołeckim-sporządzanie informacji i sprawozdań do LUW;
21) sporządzanie zaangażowania wydatków roku bieżącego i okresów przyszłych wg zawartych umów i poniesionych wydatków i pozabilansowa ewidencja;
22) prowadzenie gwarancji ubezpieczeniowych i pozabilansowa ewidencja;
23) wystawianie faktur dotyczących sprzedaży usług opodatkowanych podatkiem VAT;
24) sporządzanie w obowiązujących terminach deklaracji VAT cząstkowej Urzędu Gminy;
25) sporządzanie w obowiązujących terminach deklaracji VAT zbiorczej i przesyłanie w formie elektronicznej do właściwego Urzędu Skarbowego;
26) sporządzanie w obowiązujących terminach jednolitego pliku kontrolnego i przesyłanie w formie elektronicznej do właściwego Urzędu Skarbowego;
27) wystawianie faktur na należności budżetowe gminy wynikające z zawartych umów i porozumień.

Skarbnik Gminy
Godziny przyjęć:

od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00

piętro, pokój nr 12

Obowiązki:

Do kompetencji i zadań Skarbnika Gminy (głównego księgowego budżetu) należy:
1) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości i gospodarki finansowej;
2) współdziałanie i koordynowanie prac związanych z opracowaniem projektu budżetu;
3) nadzorowanie i kontrolowanie prawidłowości realizacji budżetu gminy;
4) sporządzanie sprawozdawczości budżetowej;
5) zapewnienie prawidłowego i terminowego obiegu dokumentów księgowych;
6) sprawowanie nadzoru nad właściwym przebiegiem i rozliczeniem inwentaryzacji majątku gminy;
7) sprawowanie nadzoru nad obsługą zadłużenia gminy;
8) nadzór nad scentralizowanymi zasadami rozliczeń podatku VAT w gminie;
9) kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty;
10) pełnienie funkcji głównego księgowego dla jednostek obsługiwanych objętych wspólną obsługą finansową, administracyjną i organizacyjną;
11) kierowanie pracą referatu ds. finansów;
12) pomoc w ustalaniu zakresów czynności dla pracowników referatu;
13) koordynowanie zadań w referacie finansowym wynikających z zasad funkcjonowania kontroli zarządczej;
14) przeprowadzanie kontroli w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych gminy;
15) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków, a w szczególności wynikających z art. 54 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, w sprawie praw i obowiązków głównych księgowych jednostki sektora finansów publicznych;
16) opracowanie wewnętrznych przepisów dotyczących prawidłowego sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów finansowych;
17) sprawowanie kontroli i nadzoru nad sprawozdawczością finansową podległych jednostek organizacyjnych i pomocniczych Gminy;
18) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową i innymi instytucjami kontrolnymi oraz urzędami skarbowymi;
19) zapewnienie właściwego przebiegu procedur pozyskiwania środków z kredytów i pożyczek;
20) wnioskowanie do Burmistrza o uruchomienie kredytów i pożyczek;
21) nadzorowanie gospodarki środkami trwałymi;
22) nadzorowanie obsługi finansowej realizowanych inwestycji;
23) prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, polegająca zwłaszcza na organizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowaniu i kontroli dokumentów;
24) sporządzanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawach gospodarki budżetowej i finansowej gminy;
25) przygotowanie materiałów informacyjnych dla Rady Miejskiej i Komisji Rady dotyczących realizacji i zmian budżetu gminy;
26) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa, w tym wynikających z polecenia lub upoważnienia Burmistrza.

Email
Oświadczenia majątkowe
Oświadczenie
Skarbnik Gminy
Stanowisko: Skarbnik Gminy
Opis: Oświadczenie składane w terminie 30 dni od dnia powołania na stanowisko Skarbnika Gminy